Retour & service

Retourperiode

Bij Alleeninkt.nl doen we er alles aan om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Alleen de kosten voor het retour sturen naar de webwinkel zijn voor je eigen rekening. Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dien je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected] Wij storten het verschuldigde orderbedrag dan binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terug.

Tips

  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking.
  • Verpak de retourartikelen zorgvuldig om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd.


Wat moet je doen als...

…je een verkeerd artikel hebt besteld? Het kan voorkomen dat je onbedoeld een verkeerd artikel hebt besteld. In dit geval kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Wij helpen je graag verder.

…je zending niet compleet is of je het verkeerde product hebt ontvangen? Controleer na ontvangst altijd je bestelling. Heb je het verkeerde artikel ontvangen of ontbreekt er een artikel, neem dan contact met ons op via [email protected] Wij zorgen dat wij onze fout zo snel mogelijk herstellen.

…je een defect artikel hebt ontvangen? Wanneer je een defect artikel hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 085 27 36 966.

Uitgesloten van retour

Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen zoals cartridges en toners. Alleeninkt.nl behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds geopend, gebruikt of beschadigd is. Voor meer informatie zie Algemene voorwaarden.

Garantie

Bij Alleeninkt.nl werken we met twee verschillende soorten garantie, namelijk; software -en hardware garantie. Hieronder lees je daar meer over.

Op de software.

Op producten waar een chip op zit bevestigd geven wij 6 maanden software garantie. Een chip communiceert met de printer en is o.a. nodig om herkent te worden door de printer en om bijvoorbeeld de vulstatus door te geven. Onze cartridges en toners zijn altijd “up to date” met de nieuwste software. Wanneer een printerfabrikant onverwachts toch een update uitvoert, kan het zijn dat nieuwe cartridges niet werken. Dit komt voornamelijk door de automatische updates. Cartridges die al in de printer zitten zullen nog wel werken.

Het wordt ten zeerste aangeraden om de automatische updates van de printer uit te schakelen*. Hierdoor blijft de printer functioneren zoals je gewend bent, en voorkom je onverwachte updates en veranderingen. Raadpleeg het instructieboekje van de printer om te kijken hoe je deze automatische updates uitschakelt.

Kies je ervoor om de automatische updates niet uit te schakelen en de cartridges werken 6 maanden na besteldatum niet meer dan valt dit buiten de garantie.
Ook wanneer er handmatig de laatste softwareversie wordt geïnstalleerd, vervalt de garantie.

* Automatische updates uitschakelen is niet schadelijk voor de printer.

Op de hardware.

Op het product – de cartridge of toner zelf - geven wij levenslange garantie. Mocht het product bij levering beschadigd zijn, niet functioneren met de juiste software of andere hardware problemen vertonen, dan valt dit binnen de hardware garantie.

Belangrijk.

Wanneer een van onze producten na ontvangst niet functioneert dien je ons direct op de hoogte te stellen. Neem in dit geval contact met ons op via [email protected] of bel naar 085 27 36 966.