Persbericht: overname inktprecies door alleeninkt

Naast forse groei en de overname van concurrent Inktprecies.nl zet Alleeninkt.nl eerste stappen richting marktleiderschap printer-land.

De overname van inktprecies komt volgens mede eigenaar Daniël Keute niet als een complete verrassing.

Het in 2014 opgerichte e-commerce bedrijf Inktprecies vergaarde in ruim zes jaar tijd meer dan 22.000 trouwe klanten. “Een waardevol klantenbestand”, aldus dhr Keute. Dit is gebaseerd op het feit dat cartridges en toners verbruiksproducten zijn.

Toen inktprecies haar focus verloor te midden van de stijgende advertentiekosten in zoekmachines en de aanzienlijke prijsverschillen van concurrenten, moesten ze concluderen dat door deze on-site advancements van haar concurrenten de onderneming niet meer in verhouding stond met de ooit vooraf ingestelde drempel van prijs en kwaliteit. Inktprecies heeft hierdoor haar klanten niet altijd kunnen voorzien van de beste service en prijzen voor haar producten.

Op het postkantoor postzakken tellen

Één jaar eerder opende Alleeninkt.nl haar online en fysieke deuren voor het publiek. Gelukkig  kenden zij geen neerwaartse spiraal en zijn ze in januari 2021 één van de top 3 spelers op de markt en concurreren wij met de twee grootste partijen in Nederland.

De overname van inktprecies kwam zoals gezegd niet als een verrassing. Beide ondernemingen waren gevestigd in Hardenberg te Overijssel, en kruisten elkaar soms bij het postkantoor. ‘’Het was in het begin toch wel eens frustrerend wanneer je zag dat de concurrent meer postzakken had ingeleverd dan ons. Dit is de drijfveer geweest om onze service constant te monitoren en te verbeteren. We hebben nooit veel naar ze gekeken en volgden onze eigen route, achteraf een goede zet”, aldus mede- inktbaas Nick van Klinken.

Investeren kan soms fout aflopen, hier niet

Waar Inktprecies haar momentum verloor brak en breekt Alleeninkt.nl op dit moment record na record. Na de overname hebben we de Google Ads campaigns opgeheven, alle systemen met elkaar weten te integreren en het ‘gewoon te laten lopen’. We hadden het dan ook niet verwacht, maar binnen twee maanden verdienden wij onze investering terug zonder hier enige vorm van marketing voor te gebruiken.

Voor onze ‘nieuwe’ klanten wordt het Alleen maar beter

“Het langzaam afbouwen van de website is vandaag van start gegaan. We stellen klanten op de hoogte en verwelkomen hen bij Alleeninkt.nl. Een uitgebreider aanbod, voor 22:00 besteld = morgen in huis, telefonische klantenservice en betere kwaliteit zijn een aantal verschillen tussen de twee websites. We drukken niet in één keer op de stopknop, want we zijn ons ervan bewust dat mensen bewust klant zijn geworden van de webshop. Het blijft momenteel dus nog wel mogelijk om een order bij de webshop te plaatsen. Wel laten we graag zien dat wij het beter kunnen”, vertelt Nick.

“De reden van deze overname zijn het aantal grote partijen die actief zijn in deze markt en de concurrentie die erg hoog is. Klikprijzen zijn flink gestegen waardoor instappen steeds lastiger wordt. We doen ons best alle 22.000 klanten te overtuigen van de meerwaarde van Alleeninkt.nl”, vult Daniël aan.

Ons team maakt deze nieuwe klanten onbetaalbaar!

Nieuwe klanten verwelkomen in de e-commerce wereld kent natuurlijk ook zijn prijs, in printerland besteed men 10 tot 15 euro van haar marketingbudget om een nieuwe klant te mogen ontvangen. Dit komt omdat cartridges en toners tot de categorie verbruiksproducten behoren.

Wanneer je bovenstaande bedragen op 22.000 klanten weerspiegelt, is het cruciaal dat “We ons volop inzetten om deze klanten te overtuigen van de meerwaarde van Alleeninkt.nl.” verklaren de enthousiaste eigenaren Daniël en Nick.

Een snelle rekensom laat natuurlijk snel zien wat de ‘waarde’ van dit klantenbestand vertegenwoordigt. “Maar dat doet er niet toe”, grapt account manager Patrick. “Klanten koop je niet, die verdien je door daadwerkelijk dát op te lossen waar men om vraagt! Of het gaat om een defecte cartridge of om printeronderhoud, op afstand kunnen we bijna alle problemen samen met de klant oplossen. Die printers gaan echt niet zomaar stuk hoor…”

Wij van Alleeninkt.nl zetten alles op alles om van printen weer een feestje te maken. En mocht er toch iets zijn, of kun je wel wat hulp gebruiken met het installeren van je nieuwe cartridges of toners? Wij staan voor je klaar!

Haal eruit wat erin zit!

Laden... Bezig met laden...

• Goedkoopste van Nederland
  • Hoogwaardige kwaliteit