Persbericht: Hp officejet update

Eens in de zoveel tijd is het weer raak. HP, de meest agressieve aanpakker tegen het gebruik van alternatieve cartridges, heeft zich weer eens laten horen met een update op sommige HP officejet printers. Zo merkte ook Alleeninkt.nl waarbij de klantenservice momenteel overuren draait.

HP is het niet eens met een uitspraak tegen één van de grootste alternatieve cartridge verkopers in Nederland waardoor nu bepaalde HP officejet printers niet meer werken.  De melding dat de cartridges defect zijn klopt volgens één van de woordvoerders van alleeninkt.nl niet. Nick van Klinken, mede-eigenaar van de webshop, meldt dat de cartridges niet beschadigd of kapot zijn maar dat aanpassingen in de software zorgen voor de melding. Volgens HP helpt de update intellectueel eigendom te beschermen, maar deze reden trekt de woordvoerder in twijfel, omdat het niet de eerste keer is dat dit gebeurd.

Wat als je nu een HP officejet printer hebt?

“Blijf rustig en vervang momenteel even geen cartridges, we merken dat de foutmelding pas naar voren komt bij het wisselen van een cartridge. Zit je cartridge nog half vol, lekker blijven printen er is niets aan de hand!” Aldus Nick van Klinken van Alleeninkt.nl. Daarnaast hebben ze bij Alleeninkt.nl ook al een aantal maatregelen genomen. De chip welke op de cartridge zit wordt dus op dit moment geblokkeerd door de update, maar ze zijn momenteel in hun crisiscentrum de cartridges al aan het ‘’om chippen’’ en Alleeninkt.nl verwacht binnen 10 dagen de oplossing te hebben.

Een rechtszaak aanspannen tegen HP?

’Graag, maar niet alleen want dit is een te groot risico, we weten dat we volledig in ons recht staan, maar HP is te machtig en een groot monster. Het lijkt er op dat HP de klant graag op hoge kosten jaagt, waar Alleeninkt.nl oog heeft voor de klant en graag ziet dat ze kunnen besparen op printkosten.’’ Aldus de mede eigenaar van de inkt webshop.

Getroffen printers.

- HP Officejet 6950- HP Officejet Pro 8710
- HP Officejet Pro 6860- HP Officejet Pro 8710e
- HP Officejet Pro 6950- HP Officejet Pro 8715