Tips en veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

  • Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?

    Neem alstublieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan het probleem zo snel/goed mogelijk voor u oplossen.

  • Door wie wordt mijn bestelling verzonden?

    Uw bestelling word in de meeste gevallen bezorgd door Postnl. U dient hiervoor thuis te zijn om het pakket in ontvangst te nemen.
    Wanneer de bestelling door de brievenbus past versturen wij uw bestelling per brievenbuspost, hierdoor hoeft u niet thuis te zijn.

  • Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

    U heeft het recht om binnen 14 dagen na aankoop de producten zonder reden te retourneren.
    De kosten voor het retour sturen zijn echter voor eigen rekening.

    Is het product defect of beschadigd? Dan nemen wij uiteraard de retourkosten op ons.

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    De bezorgkosten binnen Nederland bedragen €3,95
    Voor bestellingen naar België zijn de verzendkosten €5,95

    Heeft u een bestelling boven de €50,- dan word uw bestelling gratis verzonden. 

  • Wat doe ik met mijn lege cartridge? 

    Wij adviseren u om uw lege cartridges in te leveren bij een inleverpunt bij u in de buurt. dit kan vaak bij u in de woonwijk of bij de supermarkt. U krijgt hier dan geen vergoeding voor maar de opbrengst gaat naar het goede doel.Bijvoorbeeld de lokale sportvereneging.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

    Voor 22:00 Besteld = Morgen in Huis*

    Besteld op maandag

    Bezorgd op dinsdag               

    Besteld op dinsdag

    Bezorgd op woensdag

    Besteld op woensdag

    Bezorgd op donderdag

    Besteld op donderdag

    Bezorgd op vrijdag

    Besteld op vrijdag

    Bezorgd op zaterdag

    Besteld op zaterdag

    Bezorgd op dinsdag

    Besteld op zondag

    Bezorgd op dinsdag

    * Met Uitzondering van Feestdagen 

  • Moet ik thuis blijven voor mijn bestelling?

    Wij streven er na om zoveel mogelijk pakketjes te verzenden via de brievenbus post, hier hoeft u dan ook niet voor thuis te blijven. Indien uw pakketje niet door de brievenbus past verzenden wij het via PostNL pakketpost. U ontvangt dan een track and trance code per mail zodat u de bestelling kan volgen en weet wanneer u het pakketje kan verwachten.

  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen bij een afhaalpunt?

    Nee, helaas hebben wij op dit moment nog geen afhaalpunten waar u uw bestelling kan afhalen. Wel kunt u uw bestelling afhalen bij ons adres in Coevorden (DR). Als u uw bestelling wilt afhalen kunt u dit aangeven tijdens het bestelproces, u betaald dan ook geen verzendkosten.

    Routbeschrijving

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de aflevering van mijn bestelling?

    Indien u tijdens de eerste aflevering van uw bestelling niet thuis bent wordt uw pakket eerst bij de buren afgeleverd of anders een dag later opnieuw op uw eigen adres. Wanneer u bij de tweede aflevering weer niet thuis bent krijgt u bericht in uw brievenbus dat u het pakket af kunt halen bij een PostNL punt. U kunt uw Pakket dan op vertoon van uw legitimatie binnen 2 weken afhalen bij het PostNL punt dat vermeld staat op de kaart.  

  • Mijn pakket is niet afgeleverd

    Het kan gebeuren dat er logistiek wat mis gaat bij PostNL waardoor uw pakket niet afgeleverd wordt. Doorgaans wordt uw bestelling de volgende dag weer aangeboden. Mocht dit niet het geval zijn, neem contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

    Ja dit kan indien uw bestelling nog niet verzonden is. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Indien uw bestelling nog niet verzonden is, is dit mogelijk. Neem daarom z.s.m. contact op met onze klantenservice om uw bestelling te annuleren. Na het annuleren van uw bestelling storten wij het aan u verschuldigde bedrag zo snel mogelijk terug.

  • Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

    U kunt bij ons betalen via Ideal, PayPal, Billink achteraf betalen (alleen in Nederland beschikbaar), Overschrijving (vooruitbetaling), Mistercash, Visa, Sofort Banking en Mastercard.

  • Wanneer kan ik het retourbedrag retour verwachten?

    Wij zullen het door ons verschuldigde bedrag doorgaans binnen 14 dagen terugstoren op uw rekening. 

  • Wat als mijn bestelde producten niet op voorraad zijn?

    Op de productpagina wordt altijd de voorraadstatus aangegeven. Indien een product niet op voorraad is wordt er een levertijd van 3 tot 5 werkdagen weergeven. Als er binnen uw bestelling producten zijn die wel leverbaar zijn worden deze eerst verzonden en zodra de niet voorradige producten weer leverbaar zijn worden deze producten kosteloos nagezonden.  

  • Hoelang behoud ik de garantie op mijn aankoop?

    Wettelijk gezien heeft u 2 jaar garantie op al onze producten. Aangezien wij niet de moeilijkste zijn zoeken wij  ook na deze periode bij problemen altijd de best bijpassende oplossing voor de klant. Werkt een product niet naar behoren? Neem dan direct contact op met onze klantenservice.

  • Worden de cartridges van Alleeninkt.nl gerecycled?

    Ja, geretourneerde en lege cartridges die geschikt zijn voor recycling worden geretourneerd naar de fabrikant waar de cartridge/toner gerecycled wordt.

  • Kan ik mijn lege cartridges ook retour sturen?

    Ja, wij nemen lege cartridges retour. De verzendkosten zijn dan wel voor eigen rekening en wij geven helaas ook geen vergoeding voor uw lege cartridges. Wij adviseren u dan ook om de lege cartridges in te leveren bij een lokaal inleverpunt. Dit kan vaak in een winkelcentrum of bij een supermarkt. De opbrengst van deze cartridges gaat vaak naar het goede doel.

Tips en oplossingen

  • De printer geeft aan dat uw nieuwe cartridge leeg is.

    Het kan voorkomen dat bij het plaasten van een nieuwe cartridge de printer aan blijft geven dat de cartridge leeg is.
    In dit geval kunt u de inktniveau's handmatig resetten doormiddel van het onderstaande stappenplan.

    - Zorg ervoor dat er geen printopdrachten meer open staan.

    - Als eerst stuurt u een nieuwe printopdracht naar uw printer, u krijgt dan wederom de melding dat de cartridge leeg is.

    - Als volgt drukt u tien seconden de reset knop in, de reset knop is het rode rondje met daarin een rood driehoekje.

    - Het kan zijn dat u deze handelingen twee keer moet herhalen, voor zowel de zwarte en kleuren cartridge.

  • Er komt geen inkt op papier.

    Wanneer één of meerdere kleuren niet op papier komen is de printkop mogelijk wat uitgedroogd.
    Hieronder een aantal tips om uitdrogen te voorkomen/verhelpen.
    Mocht dit het probleem niet verhelpen neem dan contact op met onze klantenservice.

    Verhelpen:
    - Controleer of alle ontluchtingslabels verwijdert zijn.
    - Voer een reiniging uit via de instellingen of software van de printer.
    - Print een controleraster uit om erachter te komen welke kleur niet goed door komt.

    Voorkomen:
    - Print één keer per week een testpagina of afbeelding waar alle kleuren in zitten.
    - Voer af en toe een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer.
    - Zet de printer helemaal uit wanneer u deze voor een lange tijd niet gebruikt.

  • Mijn printer geeft lage kwaliteitsafdrukken.

    Indien de cartridge/toner een slechte kwaliteit afdruk geven adviseren wij u om een reiniging uit te voeren of de printkop te kalibreren via de instellingen van de printer. Mocht dit niet werken, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Werkt u printer niet naar behoren of heeft u moeite met de installatie van uw printer?

    Dan is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan met het doorlopen van het installatieproces of zoeken een oplossing om de klachten van uw printer te verhelpen.

  • Mijn printer kan de cartridge niet detecteren

    1. Verwijder de cartridge/s.
    2. Haal de printer voor een 10-20 minuten van de netstroom.
    3. Start de printer opnieuw op.
    4. Plaats de cartridge/s opnieuw.

    Mocht het probleem niet verholpen zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.