Tips en veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen
-
Passen XL cartridges in mijn printer?
Ja, deze cartridges hebben dezelfde afmetingen als de normale cartridges. Het enige verschil is dat er meer inkt in de XL varianten zit. Alleen maar voordeel dus!
-
"Met chip", wat houdt het in?
Dit betekend dat op de desbetreffende cartridge(s) een chip zit bevestigd. Deze chip is nodig om de cartridge met de printer te laten communiceren om onder andere herkend te worden en de inkstatus door te geven.
-
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?
Neem alstublieft contact op met onze klantenservice. Wij gaan het probleem zo snel/goed mogelijk voor je oplossen.
-
Door wie wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt in de meeste gevallen bezorgd door DHL. In de meeste gevallen past de bestelling door de brievenbus en hoef je niet thuis te zijn om het pakketje in ontvangst te nemen.
Al onze pakketjes hebben een track & trace code zodat je kan zien wanneer het pakketje wordt afgeleverd. Wanneer de bestelling niet door de brievenbus past kan je aan de hand van deze track & trace code zien wanneer het pakketje wordt bezorgd. -
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
Je hebt het recht om binnen 14 dagen na aankoop de producten zonder reden te retourneren. De kosten voor het retour sturen zullen dan echter wel voor eigen rekening zijn.
Is het artikel defect of beschadigd? Dan nemen wij de retourkosten uiteraard op ons. -
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten binnen Nederland bedragen €3,95.-
Voor bestellingen naar België zijn de verzendkosten €5,95.-Is je orderwaarde hoger dan €50.-, dan wordt de bestelling gratis verzonden.
-
Wat doe ik met mijn lege cartridge?
Wij adviseren je om de lege cartridges in te leveren bij een inleverpunt bij jou in de buurt. Dit kan vaak bij de plaatselijke supermarkt. Je krijgt hier dan geen vergoeding voor, maar de opbrengst gaat naar het goede doel. Bijvoorbeeld de lokale sportvereniging.
-
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Voor 22:00 Besteld = Morgen in Huis*
Besteld op maandag
Bezorgd op dinsdag
Besteld op dinsdag
Bezorgd op woensdag
Besteld op woensdag
Bezorgd op donderdag
Besteld op donderdag
Bezorgd op vrijdag
Besteld op vrijdag
Bezorgd op zaterdag
Besteld op zaterdag
Bezorgd op dinsdag
Besteld op zondag
Bezorgd op dinsdag
* Met uitzondering van de weekenden en feestdagen.
-
Moet ik thuis blijven voor mijn bestelling?
Wij streven ernaar om zoveel mogelijk pakketjes te verzenden via de brievenbus post, hier hoef je dan ook niet voor thuis te blijven. Indien jouw pakketje niet door de brievenbus past verzenden wij het via DHL pakketpost. Je ontvangt dan een track & trace code per email zodat je de bestelling kan volgen en weet wanneer het pakketje te verwachten is.
-
Kan ik mijn bestelling ook ophalen bij een afhaalpunt?
Nee, helaas hebben wij op dit moment nog geen afhaalpunten waar je bestellingen kan afhalen. Wel is jouw bestelling af te halen bij ons adres in Coevorden (DR). Wanneer je dit wenst kan je dat bij het afronden van de bestelling aangeven. Je betaald dan geen verzendkosten.
-
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de aflevering van mijn bestelling?
Indien je tijdens de eerste aflevering niet thuis bent wordt je pakket eerst bij de buren afgeleverd, en anders een dag later opnieuw op je eigen adres. Wanneer je bij de tweede aflevering weer niet thuis bent krijg je een berichtje in de brievenbus dat het pakket is af te halen bij een DHL punt. Je kan het Pakket dan op vertoon van een geldig legitimatiebewijs binnen twee weken afhalen bij het desbetreffende DHL punt.
-
Mijn pakket is niet afgeleverd
Het kan gebeuren dat er logistiek wat mis gaat bij de postbezorger waardoor het pakket niet afgeleverd wordt. Doorgaans wordt je bestelling de volgende dag weer aangeboden. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Ja dit kan indien je bestelling nog niet verzonden is. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien jouw bestelling nog niet verzonden is, is dit mogelijk. Neem daarom z.s.m. contact op met onze klantenservice om de bestelling te annuleren. Na het annuleren van de bestelling storten wij het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk terug.
-
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Je kunt bij ons betalen via Ideal, PayPal, Billink achteraf betalen (alleen in Nederland beschikbaar), Overschrijving (vooruitbetaling), Mistercash, Visa, Sofort Banking en Mastercard
-
Wanneer kan ik het retourbedrag retour verwachten?
Wij zullen het door ons verschuldigde bedrag doorgaans binnen 14 dagen terugstoren op je rekening.
-
Wat als mijn bestelde producten niet op voorraad zijn?
Op de productpagina wordt altijd de voorraadstatus aangegeven. Indien een product niet op voorraad is wordt er een levertijd van 3 tot 5 werkdagen weergeven. Als er binnen jouw bestelling producten zijn die wel leverbaar zijn worden deze eerst verzonden, en zodra de niet voorradige producten weer leverbaar zijn, worden deze producten kosteloos nagezonden.
-
Hoelang behoud ik de garantie op mijn aankoop?
Wettelijk gezien heb je twee jaar garantie op al onze producten. Aangezien wij niet de moeilijkste zijn zoeken wij ook na deze periode bij problemen altijd de best bijpassende oplossing voor de klant. Werkt een product niet naar behoren? Neem dan direct contact op met onze klantenservice.
-
Worden de cartridges van Alleeninkt.nl gerecycled?
Ja, geretourneerde en lege cartridges die geschikt zijn voor recycling worden geretourneerd naar de fabrikant waar de cartridge/toner gerecycled wordt.
-
Kan ik mijn lege cartridges ook retour sturen?
Ja, wij nemen lege cartridges retour. De verzendkosten zijn dan wel voor eigen rekening en wij geven ook geen vergoeding voor de lege cartridges. Wij adviseren dan ook om de lege cartridges in te leveren bij een lokaal inleverpunt. Dit kan vaak in een winkelcentrum of bij een supermarkt. De opbrengst van deze cartridges gaat vaak naar het goede doel.
Tips en oplossingen
-
De printer geeft aan dat de nieuwe cartridge leeg is.
Het kan voorkomen dat bij het plaasten van een nieuwe cartridge de printer aan blijft geven dat de cartridge leeg is.
In dit geval kan je de inktniveau's handmatig resetten doormiddel van het onderstaande stappenplan.- Zorg ervoor dat er geen printopdrachten meer open staan.
- Als eerst stuur je een nieuwe printopdracht naar de printer, je krijgt dan wederom de melding dat de cartridge leeg is.
- Als volgt druk je tien seconden de reset knop in, de reset knop is het rode rondje met daarin een rood driehoekje.
- Het kan zijn dat je deze handelingenmeerdere keren moet herhalen, voor zowel de zwarte als de kleuren cartridges.
-
Er komt geen inkt op papier.
Wanneer één of meerdere kleuren niet op papier komen is de printkop mogelijk wat uitgedroogd.
Hieronder een aantal tips om uitdrogen te voorkomen/verhelpen.
Mocht dit het probleem niet verhelpen neem dan contact op met onze klantenservice.Verhelpen:
- Controleer of alle ontluchtingslabels verwijdert zijn.
- Voer een reiniging uit via de instellingen of software van de printer.
- Print een controleraster uit om erachter te komen welke kleur niet goed door komt.Voorkomen:
- Print één keer per week een testpagina of afbeelding waar alle kleuren in zitten.
- Voer af en toe een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer.
- Zet de printer helemaal uit wanneer je deze een langree tijd niet gebruikt. -
Mijn printer geeft lage kwaliteitsafdrukken.
Indien de cartridge/toner een slechte kwaliteit afdruk geven, adviseren wij om een reiniging uit te voeren of de printkop te kalibreren via de instellingen van de printer. We hebben hier een uitleg voor uitgeschreven per printermerk, deze vind je hier. Mocht dit niet werken, dan verzoeken wij om contact op te nemen met onze klantenservice.
-
Werkt de printer niet naar behoren of heb je moeite met de installatie?
Dan is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen graag met het doorlopen van het installatieproces of zoeken een oplossing om de klachten van de printer te verhelpen.
-
Mijn printer kan de cartridge niet detecteren
Vervelend om te horen dat de cartridges niet herkend worden.. volg onderstaand stappenplan om het probleem te verhelpen.
1. Verwijder de cartridges.
2. Haal de printer 10-20 minuten van de netstroom.
3. Start de printer opnieuw op.
4. Plaats de cartridges opnieuw.Mocht het probleem niet verholpen zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.